• در قاب ده‌تایی، عدد بساز
    زهره پندینگار وکیلی
    در قاب ده‌تایی، عدد بساز

    در این فعالیت، دانش‌آموزان به کمک مهره‌هایی که دارند، عدد مطرح شده را روی قاب ۱۰ تایی خود نمایش می‌دهند. این فعالیت فرصتی برای دیدن عددهای یک‌رقمی در مقایسه با…

  • نمایش اعداد در قاب پنج‌تایی
    زهره پندینگار وکیلی
    نمایش اعداد در قاب پنج‌تایی

    در این فعالیت، دانش‌آموزان تلاش می‌کنند ابتدا اعداد ۱ تا ۵ و سپس اعداد ۵ تا ۱۰ را روی قاب ۵ تایی نمایش دهند. گفت‌وگو در مورد این فعالیت در…

  • تخمین جای عددها روی محور اعداد
    زهره پندینگار وکیلی
    تخمین جای عددها روی محور اعداد

    در این طرح یادگیری دانش‌آموزان تلاش می‌کنند با استفاده از چند عدد شاخص روی محور اعداد، عدد مربوط به یک یا چند نقطه‌ی دیگر را تخمین بزنند.

  • کدام عدد با بقیه فرق می‌کند؟
    نگار وکیلی
    کدام عدد با بقیه فرق می‌کند؟

    در این فعالیت، دانش‌آموزان استدلال‌های خود را در مورد متفاوت بودن چهار عدد به نمایش گذاشته، بیان می‌کنند. این فعالیت به بچه‌ها این امکان را می‌دهد که از جنبه‌های مختلف…

  • راه‌های متعددِ دیدنِ ۱۰۰
    نگار وکیلی
    راه‌های متعددِ دیدنِ ۱۰۰

    در این طرح یادگیری دانش‌آموزان معنای ۱۰۰ را با خرد کردن جدول‌های ۱۰در۱۰ و کدگذاری رنگی آن‌ها می‌سازند و به این شکل روی ترکیب‌های مختلف سازنده‌ی ۱۰۰ کاوش می‌کنند.

  • مسیرهای انگشتی
    نگار وکیلی
    مسیرهای انگشتی

    در این بازی دو نفره، بچه‌ها با ریختن تاس پنج مسیر موازی را تکمیل می‌کنند تا به نقطه‌ی پایان برسند.

  • ۱۰۰۰ خانه یعنی چقدر؟
    زهره پندی
    ۱۰۰۰ خانه یعنی چقدر؟

    در این طرح یادگیری از دانش‌آموزان خواسته می‌شود تا از کاغذهای شطرنجی، ۱۰۰۰ خانه را جدا کنند. بدین سبب دانش‌آموزان به ترکیب‌های مختلف یک عدد فکر می‌کنند و با بازنمایی…

  • ۱۰۰۰ متر یعنی تا کجا؟
    زهره پندی
    ۱۰۰۰ متر یعنی تا کجا؟

    در این طرح یادگیری از دانش‌آموزان خواسته می‌شود به صورت حدودی، ۱۰۰۰ متر را مشخص کنند. بدین سبب دانش‌اموزان اعداد را در یک مقایسه‌ی طولی نسبت به هم می‌بینند و…

  • ۱۰۰۰ یعنی چه؟
    زهره پندی
    ۱۰۰۰ یعنی چه؟

    در این فعالیت از دانش‌آموزان دعوت می‌شود تا به ترکیب‌های مختلف یک عدد فکر کنند، ایده‌هایشان را با هم به اشتراک بگذارند و با مقایسه‌ی یک عدد با اعداد دیگر،…

  • درست کردن ماست میوه‌ای
    نگار وکیلی
    درست کردن ماست میوه‌ای

    در این فعالیت، دانش‌آموزان تلاش می‌کنند تا چند رنگ مهره را به عنوان میوه طبق دستورالعمل‌هایی در کاسه‌های خود قرار دهند. این فعالیت به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا شمارش چندتا…

  • مقایسه‌ی مهره‌های دو طرف جعبه
    نگار وکیلی
    مقایسه‌ی مهره‌های دو طرف جعبه

    در این فعالیت دانش‌آموزان تعدادی مهره‌ها را که به طور تصادفی در جعبه ریخته شده‌اند، طوری مرتب می‌کنند که بتوان تعداد آن‌ها را بدون شمارش و فقط با دیدن مقایسه…

  • رژه‌ی حیوانات
    نگار وکیلی
    رژه‌ی حیوانات

    در این فعالیت دانش‌آموزان رژه‌ای از چند حیوان مختلف ‌می‌سازند به طوری که مجموع تعداد پاهای حیوانات حاضر در رژه ۱۲ تا باشد. این فعالیت فرصتی برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند…

  • برج‌های چند بلوکی
    نگار وکیلی
    برج‌های چند بلوکی

    در این فعالیت دانش‌آموزان تنوع روش‌ها برای ساخت برج‌های رنگی با سه یا چهار بلوک را بررسی می‌کنند. ترکیب‌های متنوع برج‌های رنگی دلیلی واقعی برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند تا راهی…

  • قطارهای عددی
    نگار وکیلی
    قطارهای عددی

    در این فعالیت دانش‌آموزان با استفاده از میله‌های کوئیزنر، طول‌های معادل می‌سازند. این فعالیت فرصتی برای تجزیه‌ی اعداد طبیعی و دیدن ترکیب‌های مختلف آن‌ها فراهم می‌کند.

  • تعدادِ زیادی تاس
    نگار وکیلی
    تعدادِ زیادی تاس

    در این فعالیت دانش‌آموزان تعداد زیادی تاس می‌ریزند و تعداد کل نقطه‌های روآمده را پیدا می‌کنند. آن‌ها در تلاش برای توسعه‌ی راهبردهای کارآمدتر، شمارش گروه‌های مساوی را به ضرب متصل…

  • مرتب کردن شکل‌های هندسی
    نگار وکیلی
    مرتب کردن شکل‌های هندسی

    در این فعالیت دانش‌آموزان با توجه به ویژگی‌های مختلف شکل‌های هندسی، الگوهایی با آن‌ها می‌سازند.

  • دسته‌بندی اشیاء
    نگار وکیلی
    دسته‌بندی اشیاء

    در این طرح یادگیری بچه‌ها اشیایی از محیط اطرافشان را انتخاب و آن‌ها را با توجه به ویژگی‌هایشان دسته‌بندی می‌کنند. این فعالیت فرصت خوبی برای بچه‌ها فراهم می‌کند که به…

  • دسته‌بندی شکلک‌ها
    نگار وکیلی
    دسته‌بندی شکلک‌ها

    در این طرح یادگیری دانش‌آموزان تلاش می‌کنند شکلک‌ها را با توجه به ویژگی‌های مختلف دسته‌بندی کنند. این فعالیت به بچه‌ها کمک می‌کند که روی ویژگی‌های شکلک‌ها تمرکز کنند و بیان…

  • تخمین بزن و به ۱۰۰ برسان
    نگار وکیلی
    تخمین بزن و به ۱۰۰ برسان

    در این طرح، دانش‌آموزان در مجموعه‌های متفاوتی از اشیا ابتدا ۱۰۰ تا را تخمین می‌زنند و سپس آن‌ها را می‌شمارند و در آخر کاری می‌کنند تا تعداد اشیا در مجموعه‌شان…

  • پازل جدول ۱ تا ۱۰۰
    زهره پندی
    پازل جدول ۱ تا ۱۰۰

    این فعالیت با پازلی از اعداد ۱ تا ۱۰۰ انجام می‌شود و با استفاده از آن، فرصتی برای بیان ایده‌های دانش‌آموزان درباره‌ی اعداد و ارتباط آن‌ها با هم فراهم می‌شود.

  • قطعه‌های جدول ۱ تا ۱۰۰
    زهره پندی
    قطعه‌های جدول ۱ تا ۱۰۰

    در این فعالیت بچه‌ها قطعه‌هایی از جدول ۱ تا ۱۰۰ که به صورت ناقص در اختیارشان قرار گرفته را کامل می‌کنند. این کار فرصتی برای بیان ایده‌های دانش‌آموزان درباره‌ی اعداد…

  • بینگو در جدول ۱ تا ۱۰۰
    زهره پندی
    بینگو در جدول ۱ تا ۱۰۰

    در این بازی کلاسی دانش‌آموزان اعداد خوانده شده توسط مربی را روی کارت بینگویی که دارند، پیدا می‌کنند. این فعالیت به دانش‌آموزان فرصت می‌دهد تا به ساختار عددهای ۱ تا…

  • جای عددها در جدول ۱ تا ۱۰۰
    زهره پندی
    جای عددها در جدول ۱ تا ۱۰۰

    در این طرح، بچه‌ها جای اعداد را در جدول ۱ تا ۱۰۰ پیدا می‌کنند. این فعالیت فرصت مناسبی برای کاوش بچه‌ها روی جدول ۱ تا ۱۰۰ و موضوع ارزش مکانی…

  • الگوها در جدول ۱ تا ۱۰۰
    زهره پندی
    الگوها در جدول ۱ تا ۱۰۰

    در این فعالیت بچه‌ها تلاش می‌کنند در جدول ۱ تا ۱۰۰ الگوهایی ببینند و آن الگوها را به شکلی قابل فهم بیان کنند. پیدا کردن رابطه‌ها، ساختن الگوها، بیان ایده‌ها…