• عدد کی بزرگ‌تره؟
    عدد کی بزرگ‌تره؟

    در این طرح یادگیری بچه‌ها به کمک پرتاب تاس یک عدد می‌سازند. آن‌ها قرار است در بازی تلاش کنند که عددشان بزرگ‌تر عدد از نفر مقابل باشد.

  • بازی دوز ضربی با مهره‌های طلقی
    زهره پندی
    بازی دوز ضربی با مهره‌های طلقی

    در این طرح یادگیری، یک نوع بازی دوز ضربی معرفی شده‌است. در این بازی که به کمک دو تاس انجام می‌شود، پیدا کردن حاصل ضرب اعداد ۱ تا ۶ تمرین…

  • دوز ضربی با محور
    زهره پندی
    دوز ضربی با محور

    در این طرح یادگیری، یک نوع بازی دوز ضربی معرفی شده‌است. انجام این بازی فرصتی برای تمرین ضرب اعداد ۱ تا ۹ و استفاده از ارتباط ضرب و تقسیم جهت…

  • بازنماییِ مساحتیِ روش‌های ضرب
    زهره پندینگار وکیلی
    بازنماییِ مساحتیِ روش‌های ضرب

    در این فعالیت، دانش‌آموزان راه‌حل‌های ابداعی خود برای یافتن حاصل ضرب دو عدد را ارائه‌ می‌کنند و معلم ایده‌های آن‌ها را به کمک روش مساحتی بازنمایی می‌کند.

  • حاصل ضرب دو رقمی با ضرب‌های دیگر
    زهره پندی
    حاصل ضرب دو رقمی با ضرب‌های دیگر

    در این فعالیت، دانش‌آموزان راه‌حل‌های ابداعی خود برای یافتن حاصل ضرب دو عدد دو رقمی را ارائه‌ می‌کنند و معلم تلاش می‌کند تا ایده‌های آن‌ها را به کمک روش مساحتی…

  • ساخت حاصل ضرب با ضرب‌های کوچک‌تر
    زهره پندی
    ساخت حاصل ضرب با ضرب‌های کوچک‌تر

    در این طرح یادگیری دانش‌آموزان تلاش می‌کنند به کمک کاغذ شطرنجی و خرد کردن آن به بخش‌های کوچک‌تر، یک حاصل ضرب را به کمک چند حاصل ضرب دیگر به دست…

  • استدلال در حوزه‌ی اعداد
    نگار وکیلی
    استدلال در حوزه‌ی اعداد

    در این فعالیت تعدادی کارت که بر روی آن‌ها، گزاره‌هایی در مورد عددها نوشته‌شده است، در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا آن‌ها در مورد اینکه آیا آن گزاره‌ها همیشه درست…

  • معرفی نیمساز و عمود منصف
    زهره پندی
    معرفی نیمساز و عمود منصف

    در این فعالیت، دانش‌آموزان تلاش می‌کنند تا روشی برای رسم نیمساز و عمودمنصف پیدا کنند.

  • تخمین جای عددها روی محور اعداد
    زهره پندینگار وکیلی
    تخمین جای عددها روی محور اعداد

    در این طرح یادگیری دانش‌آموزان تلاش می‌کنند با استفاده از چند عدد شاخص روی محور اعداد، عدد مربوط به یک یا چند نقطه‌ی دیگر را تخمین بزنند.

  • کسر در نقاشی‌ها
    نگار وکیلی
    کسر در نقاشی‌ها

    در این فعالیت دانش‌آموزان تلاش می‌کنند تا مقدار کسری مربوط به هر رنگ را در تعدادی نقاشی‌ هنری تعیین کنند. این فعالیت می‌تواند شروعی برای درک نیاز به قطعه‌های هم‌اندازه…

  • چند تا کسر یک دوم می‌بینی؟
    نگار وکیلی
    چند تا کسر یک دوم می‌بینی؟

    در این فعالیت، دانش‌آموزان برای یافتن کسر «یک‌دوم» در یک تصویر پیچیده تلاش می‌کنند. با این کار درک عمیق و منعطفی را از «یک‌دوم» و نسبت آن با «یک» پیدا…

  • بازی با جفت‌ها
    نگار وکیلی
    بازی با جفت‌ها

    در این طرح یادگیری بچه‌ها بین تعدادی حاصل‌ضرب دنبال الگوهایی می‌گردند و تلاش می‌کنند برای درستی این الگوها در حد توان خود دلیل بیاورند.

  • مساحت شکل‌های پاره پوره
    مساحت شکل‌های پاره پوره

    این فعالیت چالشی است برای کنجکاو کردن کودکان نسبت به راه‌های دیگر شمارش مربع‌های واحد سطح در شکل‌هایی که از مستطیل و مربع درست شده‌اند.

  • موازی، متقاطع و عمود بر هم
    زهره پندی
    موازی، متقاطع و عمود بر هم

    در این فعالیت، دانش‌آموزان تلاش می‌کنند تا خط‌های موازی، متقاطع و عمود بر هم را در بین تعدادی از خطوط بیابند و مشخص کنند.

  • تقسیم شراکتی بیسکویت‌ها
    نگار وکیلی
    تقسیم شراکتی بیسکویت‌ها

    در این فعالیت قرار است ۳۶ بیسکویت به طور مساوی بین تعدادی کودک تقسیم شود. این فعالیت فرصتی است که دانش آموزان عمیقاً در مورد اعداد فکر کنند، به طور…

  • الگوها در جدول جمع
    زهره پندی
    الگوها در جدول جمع

    در این طرح یادگیری، دانش آموزان درباره‌ی الگوها و رابطه‌هایی که در جدول جمع می‌بینند، استدلال می‌کنند و ایده‌هایشان را با هم به اشتراک می گذارند.

  • الگوها در جدول ضرب
    زهره پندی
    الگوها در جدول ضرب

    در جدول ضرب، الگوهای مختلفی می‌توان پیدا کرد. این طرح یادگیری فرصتی برای جستجو در این جدول و پیدا کردن الگوها و رابطه‌ها در آن برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

  • ۱۰۰۰ خانه یعنی چقدر؟
    زهره پندی
    ۱۰۰۰ خانه یعنی چقدر؟

    در این طرح یادگیری از دانش‌آموزان خواسته می‌شود تا از کاغذهای شطرنجی، ۱۰۰۰ خانه را جدا کنند. بدین سبب دانش‌آموزان به ترکیب‌های مختلف یک عدد فکر می‌کنند و با بازنمایی…

  • ۱۰۰۰ متر یعنی تا کجا؟
    زهره پندی
    ۱۰۰۰ متر یعنی تا کجا؟

    در این طرح یادگیری از دانش‌آموزان خواسته می‌شود به صورت حدودی، ۱۰۰۰ متر را مشخص کنند. بدین سبب دانش‌اموزان اعداد را در یک مقایسه‌ی طولی نسبت به هم می‌بینند و…

  • ۱۰۰۰ یعنی چه؟
    زهره پندی
    ۱۰۰۰ یعنی چه؟

    در این فعالیت از دانش‌آموزان دعوت می‌شود تا به ترکیب‌های مختلف یک عدد فکر کنند، ایده‌هایشان را با هم به اشتراک بگذارند و با مقایسه‌ی یک عدد با اعداد دیگر،…

  • به تصویر کشیدن اعداد ۱ تا ۳۵
    نگار وکیلی
    به تصویر کشیدن اعداد ۱ تا ۳۵

    در این فعالیت، دانش آموزان نوعی از چیدمان اعداد ۱ تا ۳۵ را می‌بینند و تلاش می‌کنند که الگوهایی در این نمایش پیدا کنند و این الگوها را توصیف کنند.…

  • عددهای پشت جدول ۱ تا ۱۰۰
    زهره پندی
    عددهای پشت جدول ۱ تا ۱۰۰

    در این طرح می‌خواهیم عددی را که پشت یک عدد مشخص در جدول ۱ تا ۱۰۰ نوشته شده است، پیدا کنیم. ساختار جدول از یک سو و ویژگی‌های بازتاب به…

  • شمارش چندتا چندتا در جدول ۱ تا ۱۰۰
    زهره پندی
    شمارش چندتا چندتا در جدول ۱ تا ۱۰۰

    در این طرح یادگیری دانش‌آموزان مضرب‌های اعداد مختلف را در جدول ۱ تا ۱۰۰ می‌بینند و تلاش می‌کنند الگوهایی که می‌بینند را توصیف کنند و برای درستی آن دلیل بیاورند.

  • حدس اعداد در جدول ۱ تا ۱۰۰
    حدس اعداد در جدول ۱ تا ۱۰۰

    در این بازی دانش‌آموزان تلاش می‌کنند با طرح پرسش‌هایی که پاسخ آن‌ها بله یا خیر است، عددی که دوستشان انتخاب کرده را پیدا کنند. بازی حدس بزن در جدول ۱…

  • نزدیک‌ترین حاصل به ۱۰۰
    نزدیک‌ترین حاصل به ۱۰۰

    در این فعالیت دانش‌آموزان با ریختن تاس تلاش می‌کنند عبارت‌های ضربی بسازند که حاصل‌ آن‌ها تا حد امکان به ۱۰۰ نزدیک باشد. این فعالیت فرصتی برای کاوش روی ضرب اعداد…

  • الگوها در جدول ۱ تا ۱۰۰
    زهره پندی
    الگوها در جدول ۱ تا ۱۰۰

    در این فعالیت بچه‌ها تلاش می‌کنند در جدول ۱ تا ۱۰۰ الگوهایی ببینند و آن الگوها را به شکلی قابل فهم بیان کنند. پیدا کردن رابطه‌ها، ساختن الگوها، بیان ایده‌ها…