-
نقاشیهای سرعتی هندسه
در این فعالیت بچهها تلاش میکنند نقاشیها را بعد از چند ثانیه دیدن در دفترشان ثبت کنند. آنها تلاش میکنند به کمک واژههای حوزهی هندسه نقاشیها را توصیف کنند.
-
استدلال هندسی با کاغذ و تا
در این طرح یادگیری، دانشآموزان درگیر یک فعالیت کاغذ و تا میشوند. تمرین توضیح و استدلال در مورد درستیِ کار از اهمیت بیشتری نسبت به پیدا کردن صرفا پاسخ برخوردار…
-
تقسیم شکلها به قسمتهای هممساحت
در این طرح یادگیری دانشآموزان بررسی میکنند که مساحت قسمتهای مختلف شکل با هم مساوی است یا نه. تقسیم شکلها به قسمتهای هممساحت به دانش هندسه و اندازهگیری کودک نیاز…
-
مکانیابی
در این فعالیت، دانشآموزان در گروههای دو نفره با استفاده از صفحه و مهره، یک بازی در رابطه با مکانیابی انجام میدهند.
-
قدم زدن تصادفی
در این طرح یادگیری، یک بازی شانسی معروف معرفی شده است. این بازی شبیه قدم زدن تصادفی است و با یک سکه انجام میشود.
-
سانتیگراد به فارنهایت
سارا و دارا، دو روش برای تبدیل درجهی سانتیگراد به فارنهایت پیشنهاد کردهاند. در این طرح به مقایسهی این دو روش میپردازیم.
-
دوز اعداد صحیح
این طرح دربارهی یک بازی جمع و تفریق اعداد صحیح است که میتواند در مقطعی از کلاس، جایگزین تمرینهای تکراری شود و فرصت فعالیتی عمیقتر را در اختیار دانشآموزان قرار…
-
مسابقهی اسبها با یک تاس
در این فعالیت یک بازی شانسی معروف معرفی شده است، بازی شبیه مسابقهی اسبها است و با یک تاس انجام میشود.
-
وسط ضلعهای مثلث و «دیگر هیچ»
در این طرح یادگیری، ایدهی طرح مسئله آمده است. موضوع مسئله تشابه است و فعالیت آنقدر باز طراحی شده است که هر دانشآموز میتواند با توجه به علاقه و تواناییهای…
-
وسط ضلعهای مثلث و «چه میشد اگر؟»
در این طرح یادگیری، ایدهی طرح مسئله با راهبرد تغییر مسئله آمده است. موضوع مسئله تشابه است.
-
تخمین تعداد درختان
در این طرح یادگیری دانشآموزان به روشهای مختلف تعداد درختهای جوان و کهنسال را در تصویری از یک جنگل تخمین میزنند.
-
چهارضلعیها روی جدول ضرب
در این طرح به کمک حرکت دادن چهارضلعیها روی جدول ضرب، فرصتی برای فکر کردن به اعداد و روابط میان آنها و عملیات اعداد طبیعی فراهم شده است.
-
چهارضلعیها روی جدول جمع
در این طرح به کمک حرکت دادن چهارضلعیها روی جدول جمع، فرصتی برای فکر کردن به اعداد و روابط میان آنها و عملیات اعداد طبیعی فراهم شده است.
-
۱۰۰۰ خانه یعنی چقدر؟
در این طرح یادگیری از دانشآموزان خواسته میشود تا از کاغذهای شطرنجی، ۱۰۰۰ خانه را جدا کنند. بدین سبب دانشآموزان به ترکیبهای مختلف یک عدد فکر میکنند و با بازنمایی…
-
۱۰۰۰ متر یعنی تا کجا؟
در این طرح یادگیری از دانشآموزان خواسته میشود به صورت حدودی، ۱۰۰۰ متر را مشخص کنند. بدین سبب دانشاموزان اعداد را در یک مقایسهی طولی نسبت به هم میبینند و…
-
بازی با دو چرخنده
در این طرح یک بازی احتمالاتی مطرح شده است که کارتهای بازی آن را خود دانشآموزان طراحی میکنند. این طراحی فرصتی برای فکر کردن به احتمال رخ دادن هر پیشامد…
-
مرتب کردن شکلهای هندسی
در این فعالیت دانشآموزان با توجه به ویژگیهای مختلف شکلهای هندسی، الگوهایی با آنها میسازند.
-
طراحی با مثلث
در این فعالیت از دانشآموزان خواسته میشود تا با استفاده از چهار مثلث قائمالزاویهی متساویالساقین، شکلهای متفاوتی را با رعایت چند شرط مشخص بسازند. این فعالیت دانشآموزان را تشویق میکند…