• دو قاب ده‌تایی را جفت کن و ۱۰ بساز!
    دو قاب ده‌تایی را جفت کن و ۱۰ بساز!

    در این طرح یادگیری دانش‌آموزان دو عددی را که مجموعشان برابر ۱۰ است پیدا می‌کنند. این فعالیت به آن‌ها کمک می‌کند که روی رابطه‌ی هر عدد با ۱۰ و جمع…

  • استدلال در حوزه‌ی اعداد
    نگار وکیلی
    استدلال در حوزه‌ی اعداد

    در این فعالیت تعدادی کارت که بر روی آن‌ها، گزاره‌هایی در مورد عددها نوشته‌شده است، در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا آن‌ها در مورد اینکه آیا آن گزاره‌ها همیشه درست…

  • معرفی نیمساز و عمود منصف
    زهره پندی
    معرفی نیمساز و عمود منصف

    در این فعالیت، دانش‌آموزان تلاش می‌کنند تا روشی برای رسم نیمساز و عمودمنصف پیدا کنند.

  • استدلال هندسی با کاغذ و تا
    هوشمند حسن‌نیانگار وکیلی
    استدلال هندسی با کاغذ و تا

    در این طرح یادگیری، دانش‌آموزان درگیر یک فعالیت کاغذ و تا می‌شوند. تمرین توضیح و استدلال در مورد درستیِ کار از اهمیت بیشتری نسبت به پیدا کردن صرفا پاسخ برخوردار…

  • کدام شکل با بقیه فرق می‌کند؟
    زهره پندینگار وکیلی
    کدام شکل با بقیه فرق می‌کند؟

    در این طرح یادگیری، دانش‌آموزان برای متفاوت بودن یک شکل در بین چهار شکل دلیلی ارائه می‌دهند. این فعالیت، بستری برای استفاده از واژه‌های هندسی و فرصتی برای به اشتراک‌گذاری…

  • حلزونِ نمایش اعشاری اعداد
    زهره پندی
    حلزونِ نمایش اعشاری اعداد

    در این طرح یک بازی معرفی شده است که می‌تواند فرصتی برای مقایسه میان اعداد و بررسی نسبت میان آن‌ها فراهم کند. این بازی با نمایش اعشاری اعداد در بازه‌های…

  • تقسیم شکل‌ها به قسمت‌های هم‌مساحت
    زهره پندی
    تقسیم شکل‌ها به قسمت‌های هم‌مساحت

    در این طرح یادگیری دانش‌آموزان بررسی می‌کنند که مساحت قسمت‌های مختلف شکل با هم مساوی است یا نه. تقسیم شکل‌ها به قسمت‌های هم‌مساحت به دانش هندسه و اندازه‌گیری کودک نیاز…

  • مکان‌یابی
    زهره پندی
    مکان‌یابی

    در این فعالیت، دانش‌آموزان در گروه‌های دو نفره با استفاده از صفحه و مهره، یک بازی در رابطه با مکان‌یابی انجام می‌دهند.

  • تخمین تعداد درختان
    زهره پندی
    تخمین تعداد درختان

    در این طرح یادگیری دانش‌آموزان به روش‌های مختلف تعداد درخت‌های جوان و کهنسال را در تصویری از یک جنگل تخمین می‌زنند.

  • الگوها در جدول جمع
    زهره پندی
    الگوها در جدول جمع

    در این طرح یادگیری، دانش آموزان درباره‌ی الگوها و رابطه‌هایی که در جدول جمع می‌بینند، استدلال می‌کنند و ایده‌هایشان را با هم به اشتراک می گذارند.

  • ۱۰۰۰ خانه یعنی چقدر؟
    زهره پندی
    ۱۰۰۰ خانه یعنی چقدر؟

    در این طرح یادگیری از دانش‌آموزان خواسته می‌شود تا از کاغذهای شطرنجی، ۱۰۰۰ خانه را جدا کنند. بدین سبب دانش‌آموزان به ترکیب‌های مختلف یک عدد فکر می‌کنند و با بازنمایی…

  • رژه‌ی حیوانات
    نگار وکیلی
    رژه‌ی حیوانات

    در این فعالیت دانش‌آموزان رژه‌ای از چند حیوان مختلف ‌می‌سازند به طوری که مجموع تعداد پاهای حیوانات حاضر در رژه ۱۲ تا باشد. این فعالیت فرصتی برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند…

  • قطارهای عددی
    نگار وکیلی
    قطارهای عددی

    در این فعالیت دانش‌آموزان با استفاده از میله‌های کوئیزنر، طول‌های معادل می‌سازند. این فعالیت فرصتی برای تجزیه‌ی اعداد طبیعی و دیدن ترکیب‌های مختلف آن‌ها فراهم می‌کند.

  • تعدادِ زیادی تاس
    نگار وکیلی
    تعدادِ زیادی تاس

    در این فعالیت دانش‌آموزان تعداد زیادی تاس می‌ریزند و تعداد کل نقطه‌های روآمده را پیدا می‌کنند. آن‌ها در تلاش برای توسعه‌ی راهبردهای کارآمدتر، شمارش گروه‌های مساوی را به ضرب متصل…

  • مرتب کردن شکل‌های هندسی
    نگار وکیلی
    مرتب کردن شکل‌های هندسی

    در این فعالیت دانش‌آموزان با توجه به ویژگی‌های مختلف شکل‌های هندسی، الگوهایی با آن‌ها می‌سازند.

  • عددهای پشت جدول ۱ تا ۱۰۰
    زهره پندی
    عددهای پشت جدول ۱ تا ۱۰۰

    در این طرح می‌خواهیم عددی را که پشت یک عدد مشخص در جدول ۱ تا ۱۰۰ نوشته شده است، پیدا کنیم. ساختار جدول از یک سو و ویژگی‌های بازتاب به…

  • طراحی با مثلث
    نگار وکیلی
    طراحی با مثلث

    در این فعالیت از دانش‌آموزان خواسته می‌شود تا با استفاده از چهار مثلث قائم‌الزاویه‌ی متساوی‌الساقین، شکل‌های متفاوتی را با رعایت چند شرط مشخص بسازند. این فعالیت دانش‌آموزان را تشویق می‌کند…