• عددهای مریخی
    نگار وکیلی
    عددهای مریخی

    در این فعالیت دانش‌آموزان تلاش می‌کنند تا عددهای زمینی مربوط به عددهای مریخی مطرح شده را بیابند. این فعالیت به تقویت و گسترش درک دانش‌آموزان از اعداد و ارزش‌مکانی و…

  • استدلال در حوزه‌ی شکل‌های هندسی
    نگار وکیلی
    استدلال در حوزه‌ی شکل‌های هندسی

    در این فعالیت تعدادی کارت که بر روی آن‌ها، گزاره‌هایی در مورد شکل‌های هندسی نوشته‌شده است، در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا آن‌ها در مورد اینکه آیا آن گزاره‌ها همیشه…

  • استدلال در حوزه‌ی اعداد
    نگار وکیلی
    استدلال در حوزه‌ی اعداد

    در این فعالیت تعدادی کارت که بر روی آن‌ها، گزاره‌هایی در مورد عددها نوشته‌شده است، در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا آن‌ها در مورد اینکه آیا آن گزاره‌ها همیشه درست…

  • حلزونِ نمایش اعشاری اعداد
    زهره پندی
    حلزونِ نمایش اعشاری اعداد

    در این طرح یک بازی معرفی شده است که می‌تواند فرصتی برای مقایسه میان اعداد و بررسی نسبت میان آن‌ها فراهم کند. این بازی با نمایش اعشاری اعداد در بازه‌های…

  • شکل‌هایی با محیط یکسان
    نگار وکیلی
    شکل‌هایی با محیط یکسان

    در این طرح یادگیری دانش‌آموزان روی کاغذ شطرنجی مستطیل‌ها و چندضلعی‌هایی با محیط ۳۶ واحد می‌سازند و تلاش می‌کنند الگوهایی که در این شکل‌ها می‌بینند را توصیف کنند. این فعالیت…

  • چندضلعی‌ها در صفحه
    نگار وکیلی
    چندضلعی‌ها در صفحه

    در این فعالیت دانش‌آموزان تلاش می‌کنند یک چندضلعی با طولانی‌ترین محیط ممکن را بر روی تخته میخی بسازند و در مورد پیدا کردن محیط چندضلعی‌ها کاوش کنند.

  • قدم زدن تصادفی
    زهره پندینگار وکیلی
    قدم زدن تصادفی

    در این طرح یادگیری، یک بازی شانسی معروف معرفی شده است. این بازی شبیه قدم زدن تصادفی است و با یک سکه انجام می‌شود.

  • الگوها در جدول جمع
    زهره پندی
    الگوها در جدول جمع

    در این طرح یادگیری، دانش آموزان درباره‌ی الگوها و رابطه‌هایی که در جدول جمع می‌بینند، استدلال می‌کنند و ایده‌هایشان را با هم به اشتراک می گذارند.

  • اندازه‌گیری طول
    زهره پندی
    اندازه‌گیری طول

    در این طرح یادگیری با طرح فعالیت‌های متنوع، فرصتی برای تجربه‌های متنوعی درباره‌ی اندازه‌گیری طول، برای دانش‌آموزان فراهم شده است.

  • دور تا دورِ یک شیء
    نگار وکیلی
    دور تا دورِ یک شیء

    دانش‌آموزان با یافتن اشیایی که می‌­توانند با یک تکه نخ دور آن‌ها را احاطه کنند و اشتباهات مفید زیادی که در طول مسیر تجربه می‌کنند، مفهوم محیط را به عنوان…

  • ۱۰۰۰ متر یعنی تا کجا؟
    زهره پندی
    ۱۰۰۰ متر یعنی تا کجا؟

    در این طرح یادگیری از دانش‌آموزان خواسته می‌شود به صورت حدودی، ۱۰۰۰ متر را مشخص کنند. بدین سبب دانش‌اموزان اعداد را در یک مقایسه‌ی طولی نسبت به هم می‌بینند و…

  • تعدادِ زیادی تاس
    نگار وکیلی
    تعدادِ زیادی تاس

    در این فعالیت دانش‌آموزان تعداد زیادی تاس می‌ریزند و تعداد کل نقطه‌های روآمده را پیدا می‌کنند. آن‌ها در تلاش برای توسعه‌ی راهبردهای کارآمدتر، شمارش گروه‌های مساوی را به ضرب متصل…