• عدد کی بزرگ‌تره؟
    عدد کی بزرگ‌تره؟

    در این طرح یادگیری بچه‌ها به کمک پرتاب تاس یک عدد می‌سازند. آن‌ها قرار است در بازی تلاش کنند که عددشان بزرگ‌تر عدد از نفر مقابل باشد.

  • استدلال هندسی با کاغذ و تا
    هوشمند حسن‌نیانگار وکیلی
    استدلال هندسی با کاغذ و تا

    در این طرح یادگیری، دانش‌آموزان درگیر یک فعالیت کاغذ و تا می‌شوند. تمرین توضیح و استدلال در مورد درستیِ کار از اهمیت بیشتری نسبت به پیدا کردن صرفا پاسخ برخوردار…

  • مسابقه‌‌ی اسب‌ها با دو تاس
    زهره پندینگار وکیلی
    مسابقه‌‌ی اسب‌ها با دو تاس

    در این طرح یادگیری یک بازی شانسی معروف معرفی شده است. در این بازی با جمع اعداد روآمده از پرتاب دو تاس سر و کار داریم.

  • قدم زدن تصادفی
    زهره پندینگار وکیلی
    قدم زدن تصادفی

    در این طرح یادگیری، یک بازی شانسی معروف معرفی شده است. این بازی شبیه قدم زدن تصادفی است و با یک سکه انجام می‌شود.

  • دوز اعداد صحیح
    زهره پندی
    دوز اعداد صحیح

    این طرح درباره‌ی یک بازی جمع و تفریق اعداد صحیح است که می‌تواند در مقطعی از کلاس، جایگزین تمرین‌های تکراری شود و فرصت فعالیتی عمیق‌تر را در اختیار دانش‌آموزان قرار…

  • تخمین تعداد درختان
    زهره پندی
    تخمین تعداد درختان

    در این طرح یادگیری دانش‌آموزان به روش‌های مختلف تعداد درخت‌های جوان و کهنسال را در تصویری از یک جنگل تخمین می‌زنند.

  • چهارضلعی‌ها روی جدول ضرب
    زهره پندی
    چهارضلعی‌ها روی جدول ضرب

    در این طرح به کمک حرکت دادن چهارضلعی‌ها روی جدول ضرب، فرصتی برای فکر کردن به اعداد و روابط میان آن‌ها و عملیات اعداد طبیعی فراهم شده است.

  • چهارضلعی‌ها روی جدول جمع
    زهره پندی
    چهارضلعی‌ها روی جدول جمع

    در این طرح به کمک حرکت دادن چهارضلعی‌ها روی جدول جمع، فرصتی برای فکر کردن به اعداد و روابط میان آن‌ها و عملیات اعداد طبیعی فراهم شده است.

  • ۱۰۰۰ خانه یعنی چقدر؟
    زهره پندی
    ۱۰۰۰ خانه یعنی چقدر؟

    در این طرح یادگیری از دانش‌آموزان خواسته می‌شود تا از کاغذهای شطرنجی، ۱۰۰۰ خانه را جدا کنند. بدین سبب دانش‌آموزان به ترکیب‌های مختلف یک عدد فکر می‌کنند و با بازنمایی…

  • ۱۰۰۰ متر یعنی تا کجا؟
    زهره پندی
    ۱۰۰۰ متر یعنی تا کجا؟

    در این طرح یادگیری از دانش‌آموزان خواسته می‌شود به صورت حدودی، ۱۰۰۰ متر را مشخص کنند. بدین سبب دانش‌اموزان اعداد را در یک مقایسه‌ی طولی نسبت به هم می‌بینند و…

  • بازی با دو چرخنده
    زهره پندی
    بازی با دو چرخنده

    در این طرح یک بازی احتمالاتی مطرح شده است که کارت‌های بازی آن را خود دانش‌آموزان طراحی می‌کنند. این طراحی فرصتی برای فکر کردن به احتمال رخ دادن هر پیشامد…