-
نقاشیهای سرعتی هندسه
در این فعالیت بچهها تلاش میکنند نقاشیها را بعد از چند ثانیه دیدن در دفترشان ثبت کنند. آنها تلاش میکنند به کمک واژههای حوزهی هندسه نقاشیها را توصیف کنند.
-
استدلال در حوزهی شکلهای هندسی
در این فعالیت تعدادی کارت که بر روی آنها، گزارههایی در مورد شکلهای هندسی نوشتهشده است، در اختیار دانشآموزان قرار میگیرد تا آنها در مورد اینکه آیا آن گزارهها همیشه…
-
استدلال در حوزهی اعداد
در این فعالیت تعدادی کارت که بر روی آنها، گزارههایی در مورد عددها نوشتهشده است، در اختیار دانشآموزان قرار میگیرد تا آنها در مورد اینکه آیا آن گزارهها همیشه درست…
-
استدلال هندسی با کاغذ و تا
در این طرح یادگیری، دانشآموزان درگیر یک فعالیت کاغذ و تا میشوند. تمرین توضیح و استدلال در مورد درستیِ کار از اهمیت بیشتری نسبت به پیدا کردن صرفا پاسخ برخوردار…
-
۱۲ به توان ۵ چند است؟
در این فعالیت بچهها قرار است عدد تواندار ۱۲ به توان ۵ را به صورت حاصلضرب اعداد تواندار دیگر پیدا کنند. این فعالیت به بچهها کمک میکند که روی عملیات…
-
چند تا کسر یک دوم میبینی؟
در این فعالیت، دانشآموزان برای یافتن کسر «یکدوم» در یک تصویر پیچیده تلاش میکنند. با این کار درک عمیق و منعطفی را از «یکدوم» و نسبت آن با «یک» پیدا…
-
چندضلعیها در صفحه
در این فعالیت دانشآموزان تلاش میکنند یک چندضلعی با طولانیترین محیط ممکن را بر روی تخته میخی بسازند و در مورد پیدا کردن محیط چندضلعیها کاوش کنند.
-
وسط ضلعهای مثلث و «دیگر هیچ»
در این طرح یادگیری، ایدهی طرح مسئله آمده است. موضوع مسئله تشابه است و فعالیت آنقدر باز طراحی شده است که هر دانشآموز میتواند با توجه به علاقه و تواناییهای…
-
وسط ضلعهای مثلث و «چه میشد اگر؟»
در این طرح یادگیری، ایدهی طرح مسئله با راهبرد تغییر مسئله آمده است. موضوع مسئله تشابه است.