-
استدلال در حوزهی شکلهای هندسی
در این فعالیت تعدادی کارت که بر روی آنها، گزارههایی در مورد شکلهای هندسی نوشتهشده است، در اختیار دانشآموزان قرار میگیرد تا آنها در مورد اینکه آیا آن گزارهها همیشه…
-
معرفی نیمساز و عمود منصف
در این فعالیت، دانشآموزان تلاش میکنند تا روشی برای رسم نیمساز و عمودمنصف پیدا کنند.
-
استدلال هندسی با کاغذ و تا
در این طرح یادگیری، دانشآموزان درگیر یک فعالیت کاغذ و تا میشوند. تمرین توضیح و استدلال در مورد درستیِ کار از اهمیت بیشتری نسبت به پیدا کردن صرفا پاسخ برخوردار…
-
کدام شکل با بقیه فرق میکند؟
در این طرح یادگیری، دانشآموزان برای متفاوت بودن یک شکل در بین چهار شکل دلیلی ارائه میدهند. این فعالیت، بستری برای استفاده از واژههای هندسی و فرصتی برای به اشتراکگذاری…
-
چند تا کسر یک دوم میبینی؟
در این فعالیت، دانشآموزان برای یافتن کسر «یکدوم» در یک تصویر پیچیده تلاش میکنند. با این کار درک عمیق و منعطفی را از «یکدوم» و نسبت آن با «یک» پیدا…
-
مکانیابی
در این فعالیت، دانشآموزان در گروههای دو نفره با استفاده از صفحه و مهره، یک بازی در رابطه با مکانیابی انجام میدهند.
-
مساحت شکلهای پاره پوره
این فعالیت چالشی است برای کنجکاو کردن کودکان نسبت به راههای دیگر شمارش مربعهای واحد سطح در شکلهایی که از مستطیل و مربع درست شدهاند.
-
چندضلعیها در صفحه
در این فعالیت دانشآموزان تلاش میکنند یک چندضلعی با طولانیترین محیط ممکن را بر روی تخته میخی بسازند و در مورد پیدا کردن محیط چندضلعیها کاوش کنند.
-
قدم زدن تصادفی
در این طرح یادگیری، یک بازی شانسی معروف معرفی شده است. این بازی شبیه قدم زدن تصادفی است و با یک سکه انجام میشود.
-
موازی، متقاطع و عمود بر هم
در این فعالیت، دانشآموزان تلاش میکنند تا خطهای موازی، متقاطع و عمود بر هم را در بین تعدادی از خطوط بیابند و مشخص کنند.
-
۱۰۰۰ خانه یعنی چقدر؟
در این طرح یادگیری از دانشآموزان خواسته میشود تا از کاغذهای شطرنجی، ۱۰۰۰ خانه را جدا کنند. بدین سبب دانشآموزان به ترکیبهای مختلف یک عدد فکر میکنند و با بازنمایی…
-
عددهای پشت جدول ۱ تا ۱۰۰
در این طرح میخواهیم عددی را که پشت یک عدد مشخص در جدول ۱ تا ۱۰۰ نوشته شده است، پیدا کنیم. ساختار جدول از یک سو و ویژگیهای بازتاب به…