-
عدد کی بزرگتره؟
در این طرح یادگیری بچهها به کمک پرتاب تاس یک عدد میسازند. آنها قرار است در بازی تلاش کنند که عددشان بزرگتر عدد از نفر مقابل باشد.
-
استدلال در حوزهی اعداد
در این فعالیت تعدادی کارت که بر روی آنها، گزارههایی در مورد عددها نوشتهشده است، در اختیار دانشآموزان قرار میگیرد تا آنها در مورد اینکه آیا آن گزارهها همیشه درست…
-
استدلال هندسی با کاغذ و تا
در این طرح یادگیری، دانشآموزان درگیر یک فعالیت کاغذ و تا میشوند. تمرین توضیح و استدلال در مورد درستیِ کار از اهمیت بیشتری نسبت به پیدا کردن صرفا پاسخ برخوردار…
-
۱۲ به توان ۵ چند است؟
در این فعالیت بچهها قرار است عدد تواندار ۱۲ به توان ۵ را به صورت حاصلضرب اعداد تواندار دیگر پیدا کنند. این فعالیت به بچهها کمک میکند که روی عملیات…
-
مسابقهی اسبها با دو تاس
در این طرح یادگیری یک بازی شانسی معروف معرفی شده است. در این بازی با جمع اعداد روآمده از پرتاب دو تاس سر و کار داریم.
-
مکانیابی
در این فعالیت، دانشآموزان در گروههای دو نفره با استفاده از صفحه و مهره، یک بازی در رابطه با مکانیابی انجام میدهند.
-
قدم زدن تصادفی
در این طرح یادگیری، یک بازی شانسی معروف معرفی شده است. این بازی شبیه قدم زدن تصادفی است و با یک سکه انجام میشود.
-
دوز اعداد صحیح
این طرح دربارهی یک بازی جمع و تفریق اعداد صحیح است که میتواند در مقطعی از کلاس، جایگزین تمرینهای تکراری شود و فرصت فعالیتی عمیقتر را در اختیار دانشآموزان قرار…
-
تخمین تعداد درختان
در این طرح یادگیری دانشآموزان به روشهای مختلف تعداد درختهای جوان و کهنسال را در تصویری از یک جنگل تخمین میزنند.
-
الگوها در جدول جمع
در این طرح یادگیری، دانش آموزان دربارهی الگوها و رابطههایی که در جدول جمع میبینند، استدلال میکنند و ایدههایشان را با هم به اشتراک می گذارند.
-
۱۰۰۰ خانه یعنی چقدر؟
در این طرح یادگیری از دانشآموزان خواسته میشود تا از کاغذهای شطرنجی، ۱۰۰۰ خانه را جدا کنند. بدین سبب دانشآموزان به ترکیبهای مختلف یک عدد فکر میکنند و با بازنمایی…