• استدلال در حوزه‌ی اعداد
    نگار وکیلی
    استدلال در حوزه‌ی اعداد

    در این فعالیت تعدادی کارت که بر روی آن‌ها، گزاره‌هایی در مورد عددها نوشته‌شده است، در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا آن‌ها در مورد اینکه آیا آن گزاره‌ها همیشه درست…

  • سرنخ از باقی‌مانده‌ی تقسیم
    زهره پندی
    سرنخ از باقی‌مانده‌ی تقسیم

    بازی معرفی شده در این طرح، یک بازی دو نفره است که دانش‌آموزان در حین انجام آن از با باقی‌مانده‌ی تقسیم سر و کار دارند. آن‌ها با تعیین باقی‌مانده به…

  • بازی با جفت‌ها
    نگار وکیلی
    بازی با جفت‌ها

    در این طرح یادگیری بچه‌ها بین تعدادی حاصل‌ضرب دنبال الگوهایی می‌گردند و تلاش می‌کنند برای درستی این الگوها در حد توان خود دلیل بیاورند.

  • قدم زدن تصادفی
    زهره پندینگار وکیلی
    قدم زدن تصادفی

    در این طرح یادگیری، یک بازی شانسی معروف معرفی شده است. این بازی شبیه قدم زدن تصادفی است و با یک سکه انجام می‌شود.

  • دوز اعداد صحیح
    زهره پندی
    دوز اعداد صحیح

    این طرح درباره‌ی یک بازی جمع و تفریق اعداد صحیح است که می‌تواند در مقطعی از کلاس، جایگزین تمرین‌های تکراری شود و فرصت فعالیتی عمیق‌تر را در اختیار دانش‌آموزان قرار…

  • مسابقه‌‌ی اسب‌ها با یک تاس
    زهره پندینگار وکیلی
    مسابقه‌‌ی اسب‌ها با یک تاس

    در این فعالیت یک بازی شانسی معروف معرفی شده است، بازی شبیه مسابقه‌ی اسب‌ها است و با یک تاس انجام می‌شود.

  • تخمین تعداد درختان
    زهره پندی
    تخمین تعداد درختان

    در این طرح یادگیری دانش‌آموزان به روش‌های مختلف تعداد درخت‌های جوان و کهنسال را در تصویری از یک جنگل تخمین می‌زنند.

  • الگوها در جدول ضرب
    زهره پندی
    الگوها در جدول ضرب

    در جدول ضرب، الگوهای مختلفی می‌توان پیدا کرد. این طرح یادگیری فرصتی برای جستجو در این جدول و پیدا کردن الگوها و رابطه‌ها در آن برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

  • به تصویر کشیدن اعداد ۱ تا ۳۵
    نگار وکیلی
    به تصویر کشیدن اعداد ۱ تا ۳۵

    در این فعالیت، دانش آموزان نوعی از چیدمان اعداد ۱ تا ۳۵ را می‌بینند و تلاش می‌کنند که الگوهایی در این نمایش پیدا کنند و این الگوها را توصیف کنند.…

  • تعدادِ زیادی تاس
    نگار وکیلی
    تعدادِ زیادی تاس

    در این فعالیت دانش‌آموزان تعداد زیادی تاس می‌ریزند و تعداد کل نقطه‌های روآمده را پیدا می‌کنند. آن‌ها در تلاش برای توسعه‌ی راهبردهای کارآمدتر، شمارش گروه‌های مساوی را به ضرب متصل…