• استدلال در حوزه‌ی شکل‌های هندسی
    نگار وکیلی
    استدلال در حوزه‌ی شکل‌های هندسی

    در این فعالیت تعدادی کارت که بر روی آن‌ها، گزاره‌هایی در مورد شکل‌های هندسی نوشته‌شده است، در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا آن‌ها در مورد اینکه آیا آن گزاره‌ها همیشه…

  • شکل‌هایی با محیط یکسان
    نگار وکیلی
    شکل‌هایی با محیط یکسان

    در این طرح یادگیری دانش‌آموزان روی کاغذ شطرنجی مستطیل‌ها و چندضلعی‌هایی با محیط ۳۶ واحد می‌سازند و تلاش می‌کنند الگوهایی که در این شکل‌ها می‌بینند را توصیف کنند. این فعالیت…

  • چندضلعی‌ها در صفحه
    نگار وکیلی
    چندضلعی‌ها در صفحه

    در این فعالیت دانش‌آموزان تلاش می‌کنند یک چندضلعی با طولانی‌ترین محیط ممکن را بر روی تخته میخی بسازند و در مورد پیدا کردن محیط چندضلعی‌ها کاوش کنند.

  • سانتی‌‌گراد به فارنهایت
    زهره پندی
    سانتی‌‌گراد به فارنهایت

    سارا و دارا، دو روش برای تبدیل درجه‌ی سانتی‌گراد به فارنهایت پیشنهاد کرده‌اند. در این طرح به مقایسه‌ی این دو روش می‌پردازیم.

  • چهارضلعی‌ها روی جدول ضرب
    زهره پندی
    چهارضلعی‌ها روی جدول ضرب

    در این طرح به کمک حرکت دادن چهارضلعی‌ها روی جدول ضرب، فرصتی برای فکر کردن به اعداد و روابط میان آن‌ها و عملیات اعداد طبیعی فراهم شده است.

  • چهارضلعی‌ها روی جدول جمع
    زهره پندی
    چهارضلعی‌ها روی جدول جمع

    در این طرح به کمک حرکت دادن چهارضلعی‌ها روی جدول جمع، فرصتی برای فکر کردن به اعداد و روابط میان آن‌ها و عملیات اعداد طبیعی فراهم شده است.

  • اندازه‌گیری طول
    زهره پندی
    اندازه‌گیری طول

    در این طرح یادگیری با طرح فعالیت‌های متنوع، فرصتی برای تجربه‌های متنوعی درباره‌ی اندازه‌گیری طول، برای دانش‌آموزان فراهم شده است.

  • دور تا دورِ یک شیء
    نگار وکیلی
    دور تا دورِ یک شیء

    دانش‌آموزان با یافتن اشیایی که می‌­توانند با یک تکه نخ دور آن‌ها را احاطه کنند و اشتباهات مفید زیادی که در طول مسیر تجربه می‌کنند، مفهوم محیط را به عنوان…

  • حرکت L روی جدول چندستونی
    زهره پندی
    حرکت L روی جدول چندستونی

    این طرح یادگیری روی نوشتن عبارت جبری برای ارتباط بین سه متغیر در یک جدول اعداد nستونی متمرکز است. این کار فرصتی برای درک روابط جبری بین اعداد جدول را…

  • ۱۰۰۰ متر یعنی تا کجا؟
    زهره پندی
    ۱۰۰۰ متر یعنی تا کجا؟

    در این طرح یادگیری از دانش‌آموزان خواسته می‌شود به صورت حدودی، ۱۰۰۰ متر را مشخص کنند. بدین سبب دانش‌اموزان اعداد را در یک مقایسه‌ی طولی نسبت به هم می‌بینند و…