• استدلال در حوزه‌ی اعداد
    نگار وکیلی
    استدلال در حوزه‌ی اعداد

    در این فعالیت تعدادی کارت که بر روی آن‌ها، گزاره‌هایی در مورد عددها نوشته‌شده است، در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا آن‌ها در مورد اینکه آیا آن گزاره‌ها همیشه درست…

  • سرنخ از باقی‌مانده‌ی تقسیم
    زهره پندی
    سرنخ از باقی‌مانده‌ی تقسیم

    بازی معرفی شده در این طرح، یک بازی دو نفره است که دانش‌آموزان در حین انجام آن از با باقی‌مانده‌ی تقسیم سر و کار دارند. آن‌ها با تعیین باقی‌مانده به…

  • بازی با جفت‌ها
    نگار وکیلی
    بازی با جفت‌ها

    در این طرح یادگیری بچه‌ها بین تعدادی حاصل‌ضرب دنبال الگوهایی می‌گردند و تلاش می‌کنند برای درستی این الگوها در حد توان خود دلیل بیاورند.

  • دوز اعداد صحیح
    زهره پندی
    دوز اعداد صحیح

    این طرح درباره‌ی یک بازی جمع و تفریق اعداد صحیح است که می‌تواند در مقطعی از کلاس، جایگزین تمرین‌های تکراری شود و فرصت فعالیتی عمیق‌تر را در اختیار دانش‌آموزان قرار…

  • تخمین تعداد درختان
    زهره پندی
    تخمین تعداد درختان

    در این طرح یادگیری دانش‌آموزان به روش‌های مختلف تعداد درخت‌های جوان و کهنسال را در تصویری از یک جنگل تخمین می‌زنند.

  • الگوها در جدول ضرب
    زهره پندی
    الگوها در جدول ضرب

    در جدول ضرب، الگوهای مختلفی می‌توان پیدا کرد. این طرح یادگیری فرصتی برای جستجو در این جدول و پیدا کردن الگوها و رابطه‌ها در آن برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

  • بازی با دو چرخنده
    زهره پندی
    بازی با دو چرخنده

    در این طرح یک بازی احتمالاتی مطرح شده است که کارت‌های بازی آن را خود دانش‌آموزان طراحی می‌کنند. این طراحی فرصتی برای فکر کردن به احتمال رخ دادن هر پیشامد…

  • به تصویر کشیدن اعداد ۱ تا ۳۵
    نگار وکیلی
    به تصویر کشیدن اعداد ۱ تا ۳۵

    در این فعالیت، دانش آموزان نوعی از چیدمان اعداد ۱ تا ۳۵ را می‌بینند و تلاش می‌کنند که الگوهایی در این نمایش پیدا کنند و این الگوها را توصیف کنند.…