• استدلال در حوزه‌ی اعداد
    نگار وکیلی
    استدلال در حوزه‌ی اعداد

    در این فعالیت تعدادی کارت که بر روی آن‌ها، گزاره‌هایی در مورد عددها نوشته‌شده است، در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا آن‌ها در مورد اینکه آیا آن گزاره‌ها همیشه درست…

  • معرفی نیمساز و عمود منصف
    زهره پندی
    معرفی نیمساز و عمود منصف

    در این فعالیت، دانش‌آموزان تلاش می‌کنند تا روشی برای رسم نیمساز و عمودمنصف پیدا کنند.

  • استدلال هندسی با کاغذ و تا
    هوشمند حسن‌نیانگار وکیلی
    استدلال هندسی با کاغذ و تا

    در این طرح یادگیری، دانش‌آموزان درگیر یک فعالیت کاغذ و تا می‌شوند. تمرین توضیح و استدلال در مورد درستیِ کار از اهمیت بیشتری نسبت به پیدا کردن صرفا پاسخ برخوردار…

  • مکان‌یابی
    زهره پندی
    مکان‌یابی

    در این فعالیت، دانش‌آموزان در گروه‌های دو نفره با استفاده از صفحه و مهره، یک بازی در رابطه با مکان‌یابی انجام می‌دهند.

  • وسط ضلع‌های مثلث و «دیگر هیچ»
    زهره پندی
    وسط ضلع‌های مثلث و «دیگر هیچ»

    در این طرح یادگیری، ایده‌ی طرح مسئله آمده است. موضوع مسئله تشابه است و فعالیت آنقدر باز طراحی شده است که هر دانش‌آموز می‌تواند با توجه به علاقه و توانایی‌های…

  • وسط ضلع‌های مثلث‌ و «چه می‌شد اگر؟»
    زهره پندی
    وسط ضلع‌های مثلث‌ و «چه می‌شد اگر؟»

    در این طرح یادگیری، ایده‌ی طرح مسئله با راهبرد تغییر مسئله آمده است. موضوع مسئله تشابه است.

  • الگوهایی مشابه با الگوی خانه‌های رنگی
    زهره پندی
    الگوهایی مشابه با الگوی خانه‌های رنگی

    در این طرح یادگیری، الگویی در جدول اعداد در کلاس طرح می‌شود و فرصتی برای توصیف آن الگو و باز تولید الگوهای مشابه آن فراهم می‌گردد.

  • عددهای پشت جدول ۱ تا ۱۰۰
    زهره پندی
    عددهای پشت جدول ۱ تا ۱۰۰

    در این طرح می‌خواهیم عددی را که پشت یک عدد مشخص در جدول ۱ تا ۱۰۰ نوشته شده است، پیدا کنیم. ساختار جدول از یک سو و ویژگی‌های بازتاب به…