• نقاشی‌های سرعتی هندسه
    زهره پندی
    نقاشی‌های سرعتی هندسه

    در این فعالیت بچه‌ها تلاش می‌کنند نقاشی‌ها را بعد از چند ثانیه دیدن در دفترشان ثبت کنند. آن‌ها تلاش می‌کنند به کمک واژه‌های حوزه‌ی هندسه نقاشی‌ها را توصیف کنند.

  • کدام شکل با بقیه فرق می‌کند؟
    زهره پندینگار وکیلی
    کدام شکل با بقیه فرق می‌کند؟

    در این طرح یادگیری، دانش‌آموزان برای متفاوت بودن یک شکل در بین چهار شکل دلیلی ارائه می‌دهند. این فعالیت، بستری برای استفاده از واژه‌های هندسی و فرصتی برای به اشتراک‌گذاری…

  • تقسیم شکل‌ها به قسمت‌های هم‌مساحت
    زهره پندی
    تقسیم شکل‌ها به قسمت‌های هم‌مساحت

    در این طرح یادگیری دانش‌آموزان بررسی می‌کنند که مساحت قسمت‌های مختلف شکل با هم مساوی است یا نه. تقسیم شکل‌ها به قسمت‌های هم‌مساحت به دانش هندسه و اندازه‌گیری کودک نیاز…

  • مکان‌یابی
    زهره پندی
    مکان‌یابی

    در این فعالیت، دانش‌آموزان در گروه‌های دو نفره با استفاده از صفحه و مهره، یک بازی در رابطه با مکان‌یابی انجام می‌دهند.

  • ۱۰۰۰ خانه یعنی چقدر؟
    زهره پندی
    ۱۰۰۰ خانه یعنی چقدر؟

    در این طرح یادگیری از دانش‌آموزان خواسته می‌شود تا از کاغذهای شطرنجی، ۱۰۰۰ خانه را جدا کنند. بدین سبب دانش‌آموزان به ترکیب‌های مختلف یک عدد فکر می‌کنند و با بازنمایی…

  • مرتب کردن شکل‌های هندسی
    نگار وکیلی
    مرتب کردن شکل‌های هندسی

    در این فعالیت دانش‌آموزان با توجه به ویژگی‌های مختلف شکل‌های هندسی، الگوهایی با آن‌ها می‌سازند.

  • طراحی با مثلث
    نگار وکیلی
    طراحی با مثلث

    در این فعالیت از دانش‌آموزان خواسته می‌شود تا با استفاده از چهار مثلث قائم‌الزاویه‌ی متساوی‌الساقین، شکل‌های متفاوتی را با رعایت چند شرط مشخص بسازند. این فعالیت دانش‌آموزان را تشویق می‌کند…