پایه: دهم

  • ابزار کاغذی
    بازی اسکانک
    زهره پندی
    بازی اسکانک

    این برگه برای ثبت امتیازات دانش‌آموزان در بازی راسو طراحی شده است.

  • نشریه
    جمع و تفریق در مبناهای متفاوت
    جمع و تفریق در مبناهای متفاوت

    در این مقاله از نشریه‌ی برهان، سپیده چمن‌آرا روش‌هایی برای جمع و تفریق اعداد در مبناهای مختلف را ارائه می‌دهد.

  • کاربرگ
    عددی غیر حقیقی
    زهره پندی
    عددی غیر حقیقی

    این کاربرگ برای فکر کردن به عددی خارج از محور اعداد حقیقی شده است که می‌تواند در اولین جلسه‌ی معرفی اعداد مختلط نیز استفاده شود.

  • وسط ضلع‌های مثلث و «دیگر هیچ»
    زهره پندی
    وسط ضلع‌های مثلث و «دیگر هیچ»

    در این طرح یادگیری، ایده‌ی طرح مسئله آمده است. موضوع مسئله تشابه است و فعالیت آنقدر باز طراحی شده است که هر دانش‌آموز می‌تواند با توجه به علاقه و توانایی‌های…

  • وسط ضلع‌های مثلث‌ و «چه می‌شد اگر؟»
    زهره پندی
    وسط ضلع‌های مثلث‌ و «چه می‌شد اگر؟»

    در این طرح یادگیری، ایده‌ی طرح مسئله با راهبرد تغییر مسئله آمده است. موضوع مسئله تشابه است.

  • بازی با دو چرخنده
    زهره پندی
    بازی با دو چرخنده

    در این طرح یک بازی احتمالاتی مطرح شده است که کارت‌های بازی آن را خود دانش‌آموزان طراحی می‌کنند. این طراحی فرصتی برای فکر کردن به احتمال رخ دادن هر پیشامد…

  • پوستر
    بازی با دو چرخنده
    زهره پندی
    بازی با دو چرخنده

    در این منبع دو پوستر وجود دارد. در هر پوستر مسئله‌ای مرتبط با یک بازی احتمالاتی مطرح شده است. موضوع این بازی بررسی احتمال حاصل جمع برآمده از دو چرخنده…

  • ابزار مجازی
    جدول پویای اعداد
    هوشمند حسن‌نیا
    جدول پویای اعداد

    در این جدول می‌توان اعداد ۱ تا ۱۰۰ را در تعداد دلخواهی ستون چید. ضمنا می‌توانید با کلیک کردن روی هر خانه‌ای آن را رنگی کنید و با کلیک مجدد…

  • ابزار مجازی
    شمارش چندتا چندتا در جدول اعداد
    هوشمند حسن‌نیا
    شمارش چندتا چندتا در جدول اعداد

    در این جدول می‌توان اعداد ۱ تا ۱۰۰ را در تعداد دلخواهی ستون چید. ضمنا می‌توانید انتخاب کنید که اعداد جدول چند تا چند تا رنگ شوند. به جز این…