-
دیوار کسر
دیوار کسر یکی از ابزارهای کاغذی است که میتواند درکی از اندازهی کسرها ایجاد کند و در فعالیتها و بازیهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
-
قطعههای کسرها
برخی از قطعههای کسری برای فعالیتها و بازیهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. در اینجا تعدادی از قطعههای کسری مدل دایرهای و مستطیلی هر کدام در چهار فایل جداگانه، با…
-
هفتمربعی در الگوی مربعی
در این طرح چند الگوی مربعی مورد بررسی قرار میگیرد. این مربعها ابتدا به صورت ردیفی کنار هم قرار گرفتهاند و در مراحل بعدی حالتهای پیچیدهتری دارند.
-
هفتمربعی در الگوی مربعی
در این کاربرگ یک الگوی مربعی مطرح شده است و روشهای مختلف پیدا کردن تعداد چوبکبریتها در جملهی هفتم بررسی میشود و هر روش به جملههای بیستوپنجم، صدم و میلیونم…
-
سرنخ از باقیماندهی تقسیم
بازی معرفی شده در این طرح، یک بازی دو نفره است که دانشآموزان در حین انجام آن از با باقیماندهی تقسیم سر و کار دارند. آنها با تعیین باقیمانده به…
-
برگهی ثبت سرنخها
برگهی ثبت سرنخها تنها یک ابزار کاغذی برای ثبت محاسبات یک بازی است و استفادهی دیگری ندارد.
-
کشف قاعدهی بخشپذیری بر ۹ و ۳
در این مقاله از نشریه برهان، علیاصغر زندی بخشپذیری را به روش الگویابی توضیح میدهد.
-
حلزونِ نمایش اعشاری اعداد
در این طرح یک بازی معرفی شده است که میتواند فرصتی برای مقایسه میان اعداد و بررسی نسبت میان آنها فراهم کند. این بازی با نمایش اعشاری اعداد در بازههای…
-
حلزون نمایش اعشاری اعداد
در این بازی فرصتی برای مقایسهی اعداد با نمایش اعشاری و بررسی نسبت میان آنها فراهم میشود. اعداد در این بازی میتوانند اعداد مختلفی باشند. در اینجا چند نمونه از…
-
مسابقهی اسبها با دو تاس
در این طرح یادگیری یک بازی شانسی معروف معرفی شده است. در این بازی با جمع اعداد روآمده از پرتاب دو تاس سر و کار داریم.
-
مسابقهی اسبها با دو تاس
در این منبع، دو صفحهی بازی مربوط به طرح «مسابقهی اسبها با دو تاس» قرار داده شده است که پیشنهاد میشود مانند روند مطرح شده در طرح مربوطه، صفحات بازی…
-
مکانیابی
در این فعالیت، دانشآموزان در گروههای دو نفره با استفاده از صفحه و مهره، یک بازی در رابطه با مکانیابی انجام میدهند.
-
بازی با جفتها
در این طرح یادگیری بچهها بین تعدادی حاصلضرب دنبال الگوهایی میگردند و تلاش میکنند برای درستی این الگوها در حد توان خود دلیل بیاورند.
-
قدم زدن تصادفی
در این طرح یادگیری، یک بازی شانسی معروف معرفی شده است. این بازی شبیه قدم زدن تصادفی است و با یک سکه انجام میشود.
-
قدم زدن تصادفی
در این کاربرگ، دستورالعمل و صفحهی بازی یک بازی شانسی معروف به نام «قدم زدن تصادفی» آمده است. این بازی با یک سکه انجام میشود.
-
تفحص در دنبالهی تصادفی
در دنباله جستجو کن
-
محور اعداد
محور اعداد در سطحهای مختلف، برای یادگیری دربارهی اعداد و ارتباط میان آنها استفاده میشود. محورهایی با مقیاسهای مختلف، نقاط شروع و پایان مختلف و حتی محورهای بدون مقیاس و…
-
جدول ۱ تا ۱۰۰
در این جدول ۱ تا ۱۰۰، با کلیک کردن روی خانهها میتوانید آنها را به رنگهای مختلف دربیاورید. ضمنا با انتخاب دکمهی «عددها را خاموش و روشن کن» میتوانید عدد…
-
گستردههای مکعب
با تا کردن گستردههای مکعب میتوان مکعب ساخت. در فایل زیر همهی گستردههای یک مکعب آمده است که میتوانید در فعالیتهای مختلف از آنها استفاده کنید.
-
تخمین تعداد درختان
در این طرح یادگیری دانشآموزان به روشهای مختلف تعداد درختهای جوان و کهنسال را در تصویری از یک جنگل تخمین میزنند.