-
من کدام قطعهی فنهیلی هستم؟
در این کاربرگ تعدادی کارت وجود دارد. در هر کارت بچهها باید یک قطعهی پازل فنهیلی را با دانستن بعضی از ویژگیهای آن پیدا کنند.
-
پیدا کردن شکلها از روی ویژگی هندسی
در این کاربرگ بچهها تلاش میکنند به کمک تعدادی مثال و تعدادی نامثال ویژگی هندسی چند دسته از شکلها را پیدا کنند.
-
نقاشیهای سرعتی هندسه
بچهها باید تلاش کنند بعد از چند ثانیه مشاهده، نقاشیهای این پوستر را در دفترشان بکشند و آنها را توصیف کنند.
-
دایره
این کتاب، یک کتاب از مجموعه ۶ جلدی «هندسه عصر حجری» است. این جلد درباره دایره، ویژگیهای آن و موارد استفاده آن در وسایل و سازههای دایرهای شکل از زمانهای…
-
اسم من… مربع
این کتاب برای معرفی مربع مناسب است. یعنی به کمک این کتاب بچهها با مربع آشنا میشوند و درک میکنند که مربع مستقل از رنگ و اندازهاش مربع است.
-
اسم من… مثلث
این کتاب برای معرفی مثلث مناسب است. یعنی به کمک این کتاب بچهها با مثلث آشنا میشوند و درک میکنند که مثلث مستقل از رنگ و اندازهاش مثلث است.
-
کرم اندازهگیر
کرم کوچولو با اندازهگیری کردن دم سینهسرخ، گردن مرغ آشتی، نوک توکا و… جان خودش را نجات میدهد و زندگی میکند.
-
کدام شکل با بقیه فرق میکند؟
در هر سری از تصویرهای این پوستر چهار شکل دیده میشود و بچهها قرار است راجع به تفاوتهای آنها با هم صحبت کنند. گفتوگو در مورد ویژگیهای این شکلها، فرصت…
-
یکدومهایی که میبینم!
در این منبع، دو کاربرگ آمدهاست که در هر یک از کاربرگها یک تصویر متفاوت برای پیدا کردن یکدومها، قرار داده شدهاست. درجهی پیچیدگی تصاویر با هم متفاوت است.
-
یکدومهایی که میبینم!
در این پوستر یک تصویر به نمایش گذاشته شدهاست تا دانشآموزان یکدومهایی را که در آن میبینند، مشخص کنند. این پوستر با دو پسزمینهی رنگی و سفید در دسترس است.
-
چندضلعیها و غیر چندضلعیها
در این پوستر، چند شکل میبینیم که بعضی از آنها چندضلعی هستند و بعضی چندضلعی نیستند. دیدن این مثالها و نامثالها فرصت مناسبی را برای گفتوگو در مورد ویژگیهای چندضلعیها…
-
قدم زدن تصادفی
در این کاربرگ، دستورالعمل و صفحهی بازی یک بازی شانسی معروف به نام «قدم زدن تصادفی» آمده است. این بازی با یک سکه انجام میشود.
-
مسابقهی اسبها با یک تاس
این پوستر مربوط به یک بازی احتمالاتی است که با یک تاس انجام میشود. این پوستر در دو فایل سفید و رنگی در دسترس است.
-
تخمین تعداد درختان
در این کاربرگ، یک مسئله دربارهی تخمین تعداد طرح شده است که دانشآموزان میتوانند به روشهای مختلفی به آن فکر کنند.
-
اندازهگیری طول
در این کاربرگ ۲۰ تا فعالیت برای تجربه کردن اندازهگیری طول آمده است. هر فعالیت ایدهای برای اندازهگیری دارد که تقریباً متفاوت از فعالیتهای دیگر است.