موضوع: خط‌ها و زاویه‌ها

  • کاربرگ
    من کدام قطعه‌ی فن‌هیلی هستم؟
    امیر اصغری
    من کدام قطعه‌ی فن‌هیلی هستم؟

    در این کاربرگ تعدادی کارت وجود دارد. در هر کارت بچه‌ها باید یک قطعه‌ی پازل فن‌هیلی را با دانستن بعضی از ویژگی‌های آن پیدا کنند.

  • ابزار کاغذی
    اشکال دو بعدی
    اشکال دو بعدی

    در این منبع تعداد زیادی شکل دو بعدی به صورت دسته‌بندی نشده موجود است. این ابزار می‌تواند برای فعالیت‌هایی که نیاز به تنوعی از اشکال دو بعدی بدون دسته‌بندی دارند،…

  • ابزار کاغذی
    پازل‌های فن‌هیلی
    زهره پندی
    پازل‌های فن‌هیلی

    در این‌جا قطعات پازل فن‌هیلی در دو اندازه آمده است. برای هر کدام از این پازل‌ها صفحه‌ی کار هم آماده شده است که می‌تواند هنگام کار با قطعات پازل در…

  • نقاشی‌های سرعتی هندسه
    زهره پندی
    نقاشی‌های سرعتی هندسه

    در این فعالیت بچه‌ها تلاش می‌کنند نقاشی‌ها را بعد از چند ثانیه دیدن در دفترشان ثبت کنند. آن‌ها تلاش می‌کنند به کمک واژه‌های حوزه‌ی هندسه نقاشی‌ها را توصیف کنند.

  • پوستر
    نقاشی‌های سرعتی هندسه
    زهره پندی
    نقاشی‌های سرعتی هندسه

    بچه‌ها باید تلاش کنند بعد از چند ثانیه مشاهده، نقاشی‌های این پوستر را در دفترشان بکشند و آن‌ها را توصیف کنند.

  • نشریه
    نگاهی به آینه به شیوه‌ی ریاضی‌دانان
    نگاهی به آینه به شیوه‌ی ریاضی‌دانان

    در این مقاله از نشریه‌ی برهان، زهره پندی در قالب یک پروژه‌ی کوچک درباره‌ی تصویر در آینه‌ی تخت مسائلی را مطرح می‌کند. دانش‌آموزان به کمک چند ابزار ساده و دانش…

  • نشریه
    نشانی نقطه‌ها: مختصات قطبی
    نشانی نقطه‌ها: مختصات قطبی

    در این مقاله از نشریه‌ی برهان، لیلا خسروشاهی نشان می‌دهد که با داشتن مختصات قطبی هر نقطه می‌توان مکان دقیق آن را روی صفحه مشخص کرد.

  • معرفی نیمساز و عمود منصف
    زهره پندی
    معرفی نیمساز و عمود منصف

    در این فعالیت، دانش‌آموزان تلاش می‌کنند تا روشی برای رسم نیمساز و عمودمنصف پیدا کنند.

  • کاربرگ
    معرفی نیمساز و عمود منصف
    زهره پندی
    معرفی نیمساز و عمود منصف

    در این منبع، کاربرگی ارائه شده‌است که دانش‌آموزان را برای یافتن روشی برای رسم نیمساز و عمود منصف ترغیب می‌کند.

  • نشریه
    کمان دایره و زاویه
    کمان دایره و زاویه

    این مطلب نشریه‌ی برهان نوشته‌ای از پرویز شهریاری است. او در این مقاله راه‌هایی برای اندازه‌گیری کمان دایره ارائه می‌دهد. او همچنین درباره‌ی واحدهای مختلف اندازه‌گیری کمان دایره توضیحاتی داده…

  • موازی، متقاطع و عمود بر هم
    زهره پندی
    موازی، متقاطع و عمود بر هم

    در این فعالیت، دانش‌آموزان تلاش می‌کنند تا خط‌های موازی، متقاطع و عمود بر هم را در بین تعدادی از خطوط بیابند و مشخص کنند.

  • کاربرگ
    موازی، متقاطع و عمود بر هم
    زهره پندی
    موازی، متقاطع و عمود بر هم

    در این کاربرگ قرار است دانش‌آموزان، خطوط موازی، متقاطع و عمود بر هم را مشخص کنند.