موضوع: خط‌ها و زاویه‌ها

  • نشریه
    نگاهی به آینه به شیوه‌ی ریاضی‌دانان
    نگاهی به آینه به شیوه‌ی ریاضی‌دانان

    در این مقاله از نشریه‌ی برهان، زهره پندی در قالب یک پروژه‌ی کوچک درباره‌ی تصویر در آینه‌ی تخت مسائلی را مطرح می‌کند. دانش‌آموزان به کمک چند ابزار ساده و دانش…

  • نشریه
    نشانی نقطه‌ها: مختصات قطبی
    نشانی نقطه‌ها: مختصات قطبی

    در این مقاله از نشریه‌ی برهان، لیلا خسروشاهی نشان می‌دهد که با داشتن مختصات قطبی هر نقطه می‌توان مکان دقیق آن را روی صفحه مشخص کرد.

  • معرفی نیمساز و عمود منصف
    زهره پندی
    معرفی نیمساز و عمود منصف

    در این فعالیت، دانش‌آموزان تلاش می‌کنند تا روشی برای رسم نیمساز و عمودمنصف پیدا کنند.

  • کاربرگ
    معرفی نیمساز و عمود منصف
    زهره پندی
    معرفی نیمساز و عمود منصف

    در این منبع، کاربرگی ارائه شده‌است که دانش‌آموزان را برای یافتن روشی برای رسم نیمساز و عمود منصف ترغیب می‌کند.

  • نشریه
    کمان دایره و زاویه
    کمان دایره و زاویه

    این مطلب نشریه‌ی برهان نوشته‌ای از پرویز شهریاری است. او در این مقاله راه‌هایی برای اندازه‌گیری کمان دایره ارائه می‌دهد. او همچنین درباره‌ی واحدهای مختلف اندازه‌گیری کمان دایره توضیحاتی داده…

  • موازی، متقاطع و عمود بر هم
    زهره پندی
    موازی، متقاطع و عمود بر هم

    در این فعالیت، دانش‌آموزان تلاش می‌کنند تا خط‌های موازی، متقاطع و عمود بر هم را در بین تعدادی از خطوط بیابند و مشخص کنند.

  • کاربرگ
    موازی، متقاطع و عمود بر هم
    زهره پندی
    موازی، متقاطع و عمود بر هم

    در این کاربرگ قرار است دانش‌آموزان، خطوط موازی، متقاطع و عمود بر هم را مشخص کنند.