-
من کدام قطعهی فنهیلی هستم؟
در این کاربرگ تعدادی کارت وجود دارد. در هر کارت بچهها باید یک قطعهی پازل فنهیلی را با دانستن بعضی از ویژگیهای آن پیدا کنند.
-
اشکال دو بعدی
در این منبع تعداد زیادی شکل دو بعدی به صورت دستهبندی نشده موجود است. این ابزار میتواند برای فعالیتهایی که نیاز به تنوعی از اشکال دو بعدی بدون دستهبندی دارند،…
-
پازلهای فنهیلی
در اینجا قطعات پازل فنهیلی در دو اندازه آمده است. برای هر کدام از این پازلها صفحهی کار هم آماده شده است که میتواند هنگام کار با قطعات پازل در…
-
نقاشیهای سرعتی هندسه
در این فعالیت بچهها تلاش میکنند نقاشیها را بعد از چند ثانیه دیدن در دفترشان ثبت کنند. آنها تلاش میکنند به کمک واژههای حوزهی هندسه نقاشیها را توصیف کنند.
-
نقاشیهای سرعتی هندسه
بچهها باید تلاش کنند بعد از چند ثانیه مشاهده، نقاشیهای این پوستر را در دفترشان بکشند و آنها را توصیف کنند.
-
نگاهی به آینه به شیوهی ریاضیدانان
در این مقاله از نشریهی برهان، زهره پندی در قالب یک پروژهی کوچک دربارهی تصویر در آینهی تخت مسائلی را مطرح میکند. دانشآموزان به کمک چند ابزار ساده و دانش…
-
نشانی نقطهها: مختصات قطبی
در این مقاله از نشریهی برهان، لیلا خسروشاهی نشان میدهد که با داشتن مختصات قطبی هر نقطه میتوان مکان دقیق آن را روی صفحه مشخص کرد.
-
معرفی نیمساز و عمود منصف
در این فعالیت، دانشآموزان تلاش میکنند تا روشی برای رسم نیمساز و عمودمنصف پیدا کنند.
-
معرفی نیمساز و عمود منصف
در این منبع، کاربرگی ارائه شدهاست که دانشآموزان را برای یافتن روشی برای رسم نیمساز و عمود منصف ترغیب میکند.
-
کمان دایره و زاویه
این مطلب نشریهی برهان نوشتهای از پرویز شهریاری است. او در این مقاله راههایی برای اندازهگیری کمان دایره ارائه میدهد. او همچنین دربارهی واحدهای مختلف اندازهگیری کمان دایره توضیحاتی داده…
-
موازی، متقاطع و عمود بر هم
در این فعالیت، دانشآموزان تلاش میکنند تا خطهای موازی، متقاطع و عمود بر هم را در بین تعدادی از خطوط بیابند و مشخص کنند.
-
موازی، متقاطع و عمود بر هم
در این کاربرگ قرار است دانشآموزان، خطوط موازی، متقاطع و عمود بر هم را مشخص کنند.